Jongste aktiwiteit:

Dick King
vir

Dick King

Die Slag van Bloedrivier was al van die verlede, en Natal was in besit van die Trekkers. Hulle het selfs hul eie Volksraad gehad wat regeer het. Daar was egter sprake van moontlike steenkool in Natal, en Engeland sou beskerming aan Swart stamme gebruik as verskoning om Natal te annekseer as Britse kolonie. Kaptein Harry Smith het opdrag gekry om met ‘n Engelse Garnisoen, Port Natal as hoofkwartier te gaan inrig. Die Boere was gou byeen, en het hulle ingewag naby die dorpie Congella. Die Slag van Congella het gevolg, en die Engelse mag het die slegste daarvan afgekom. Die Boeremag het hulle vasgekeer en gewag dat hulle oorgee. Die toestand in die Britse kamp het so versleg, dat hulle naderhand perdevleis moes eet. Een donker nag sonder maanlig, breek die Natalse Engelsman, Dick King Smith, deur die Boere se omsingeling. Saam met hom was 2 ryperde en ‘n Zoeloegids. Dick King het die afstand van 960km na Grahamstad binne 10 dae afgele deur die wildernis. In Grahamstad het hy hulp ontbied vir die Engelse mag. Versterking ter see het opgedaag en die Trekkers is verslaan. Die gevolg hiervan was dat die Trekker hul vryheid, wat hulle met bloed en lyding verkry het, sou verloor. Baie Trekkers het Natal verlaat, en gou was Natal leeg. Natal sou voortaan ‘n Britse kolonie wees. En Dick King? Alhoewel hy teen die Boere geveg het, en hulle ook hulle vryheid gekos het, sou sy heldemoed en prestasie bewonder word deur die Trekkers. Alhoewel ‘n Engelsman, sou hy later ‘n plek beklee in die helde gallery van die Boerenasie.

Bron: http://www.boereafrikana.com/Mense/Volkshelde/Volkshelde.htm




Woorde is my asem en skryf my passie!!! Ek waardeer elke stukkie kritiek, verkieslik positief, maar kan die negatiewe ook hanteer. Dankie dat jy die tyd neem om na my werke te kyk en dit te beoordeel. Ek is n Boeremeisie in murg en been... mal oor die wye natuur van plaaslewe wat my omring Ek is getroud met die wonderlikste man (Willie). Ons is geseend met 3 pragtige dogters en 'n kleinseun en 3 kleindogters. My verhouding tot my Skepper loop baie diep en ek dank Hom elke dag vir al die voorregte en genade gawes wat ek so onverdiend ontvang... Loutering is deel van my lewe en ook daarvoor dank ek Hom daagliks want dit maak dat daar altyd groei in my lewe is...

Up
Top Ranked Users

[joinup_core_top_members columns=”1″ space=”no” max_members=”3″ behavior=”columns” columns_responsive=”predefined”]

Activity Feed